Casa de cultură, cu „casa închisă”


Investiţia de la bugetul local făcută la Sala de spectacole a Casei de Cutură „George Suru” din Caransebeş este una care, aşa cum se spune, „îşi merită toţi banii”. Dovadă, numărul nesperat de mare de persoane, dornice să se bucure de binefacerile pe care ţi le oferă vizionarea unei piese de teatru, care au ţinut să fie spectatorii primei comedii prezentate pe scenă de actori ai Teatrului de Vest din Reşiţa. Aşa se face că cele peste 250 de locuri existente în sală s-au dovedit a fi insuficiente, angajaţii instituţiei fiind nevoiţi să suplimenteze scaunele cu încă 50. Cu toate acestea, reprezentaţia piesei „Căsătorie cu tocmeală”, de Matei Mircioane, a fost făcută „cu casa închisă”.De altfel, conform spuselor actorului Marius Tudor, cel care a interpretat rolul lui „Titi”, acţiunea a constituit o dublă premieră. Nu numai că a fost prima reprezentaţie a unei piese de teatru jucată în noua sală de spectacole din Caransebeş, dar este şi prima piesă ce aparţine lui Matei Mircioane. „Mircioane a mai scris câteva piese pentru copii, dar, deocamdată, numai aceasta s-a pus în scenă. Noi ne-am bucurat că e o piesă a unui român, în primul rând. Ne bucurăm că am fost aici, la Caransebeş, şi am deschis stagiunea teatrală… Cred că au să vină mult mai multe trupe să aibă reprezentaţii aici, dar noi am fost primii şi asta înseamnă foarte mult. Mulţumim publicului care a fost foarte călduros şi primitor, căruia îi suntem profund recunoscători”, a mai adăugat Marius Tudor.

Următoarea reprezentaţie va avea loc joi, 7 februarie, când pe scenă va fi prezentată de actorii Teatrului de Vest din Reşiţa o altă comedie. E vorba de piesa „Jocul”, de Radu Herjeu. Este pentru prima oară când textul cunoscutului prezentator la o televiziune de ştiri din Bucureşti este pus în scenă. Regia artistică este semnată de Boris Melinti, iar scenografia de N.D. Vlădulescu. De această dată, publicul caransebeşean este provocat să asiste la un spectacol de excepţie, în care o poveste de dragoste şi o intrigă poliţistă se transformă într-o halucinantă parabolă suprarealistă.

Tiana MESNER